På vänster axel stjärnan dikt tillämpas i kambodjanska språket, skyddar hennes första adoptivson Maddox från påverkan av onda krafter. Nummer 13 på vänster Jolie fyllda bevisa att han inte tror på kraften i viljan. Liten bokstaven M på flata hennes hand, som den andra namn på den yngre dottern, är en påminnelse om hans mor Angelina, Marcheline Bertrand, som dog i cancer i januari 2007.
Kroppen av den älskade Angelina, Brad Pitt, dekorera bönen på sanskrit efter Maddox, tatuering tillägnad den gamla mumien av Oetzi, och konstiga linjer på ryggen, är, enligt kvällstidningarna, karta New Orleans vallar, som förstördes i augusti 2005, "Katrina" - den mest destruktiva orkaner i USA: s historia. Grundat av skådespelaren välgörenhet Make It Right är aktivt involverad i återställandet av den förstörda staden.
Enligt "målade" kroppen med Angelina Jolie kunde argumentera David Beckham. Bland de mest ovanliga av hans tatueringar - den romerska siffran VII på hans högra sida - hans nummer på fotbollslag "Manchester United", och stoppade på sidan av att säga som på kinesiska läses som "Döden och livet kommer på utsatt tid. Rikedom och ära beror på himlen. "
I den sjätte bröllopsdag, efter att ha överlevt när den efterföljande öde deras äktenskap hängde i balansen, paret Beckham gjorde tatueringar med citat på hebreiska lånade från den bibliska boken "Visan". Spine Victoria är inskriptionen "Jag tillhör min älskade och min älskade är min", och på hans vänstra hand, säger David "Jag är min kära, kära mig."
På insidan av handleden Jessica Alba prunkar ordet "lotus", skriven på sanskrit. Denna tatuering bland den kvinnliga halvan av familjen av skådespelerskan beslutat att göra på att nå 18 år: förutom Jessica, en symbol, en symbol för den östra kulturen andliga uppenbarelse, det är hennes mamma, mostrar och kusiner.
Samma tatuering förenade skådespelare från "Sagan om ringen": Orlando Bloom, Ian McKellen, Dominic Monaghan, Sean Austin, Elijah Wood, Billy Boyd och Viggo Mortensen. Män nålas sig elf figur 9, lovar att inte visa det för någon. Mystique bröts Elijah Wood, visar denna etikett när du deltar i den populära showen.